fredag 29 november 2013

Lussekatter och adventsfika...

Så har denna dagen snart gått, mitt lilla bonusbarnbarn var med mig och handlade då kassörskan erbjöd henne en adventskalender ( ni vet en sån där gratis Ica kalender) . Glad i hågen travade hon ut med mig ur affären klämmandes och kännandes på kalendern, - jag tror det är choklad i den sa hon. Nä sa jag det är bara en vanlig kalender. - då är det nog leksaker i den.. Jag försökte åter förklara att det nog bara var bilder där. Den stackars tösen tittade på mig med fasa - och plötsligt kände jag mig som om jag var 100 år gammal.
Vi vuxna höjer hela tiden våra barns/ barnbarns behov och vi gör det enbart av kärlek men ibland skulle vi kanske tänka efter lite och låta dem ha det lite tråkigt. Nåja på eftermiddagen  efter att vi haft tråkigt en stund så bakade vi lussekatter och rullade köttbullar  så det stod härliga till. Å när kvällsmörkret sedan länge sänkt sig över huset lade vi oss i sängen och lyssnade på Pettson och Findus .

2 kommentarer: