tisdag 12 november 2013

Hopp om livet

Jodåsåatt... nu är man hemma igen med dunderkur antibiotika och alvedon. Visste ju att något var rejält  fel när matlusten försvann helt !! har inte hänt sen  hösten 89...
Det blev ett  dygn på sjukhuset och ett konstaterande om att det var rejält mycket vätska i operationssåret. Men mitt i allt elände var jag i alla fall GLAD  att jag fick vård, det var ju ingen som ville ta emot mig när jag ringde till dom olika läkarkontakterna, jag hade ju  hamnat " mellan" stolarna..
Vad jag minns så var det mycket roligare sist jag hamnade mellan några stolar :-)
Nu blir det till att hålla sig i skinnet  den närmaste tiden, har ju fortfarande illamående och huvudvärk men Dr tror att det skall klinga av när penicillinet fått chans att verka . Orkar ju med nöd och näppe gå på toa.
Jag trodde att jag legat färdigt på soffan för ett rejält tag framåt men  den får stå ut med mig ett tag till. Just nu har jag en personlig "kris", vi har valt att hålla uppe med Goingerevyn  nästa år, anledningarna är många. Min hälsa och det faktum att jag inte orkat skriva allt manus än är en orsak, två personer i ensamblen har önskat ett sabbatsår för att kunna umgås med nära o kära  en jul och en person i ensamblen har fått ändrade arbetsförhållanden. Därför tar vi alla nu ett sabbatsår och planerar för en rejäl återkomst 2015!!

5 kommentarer:

  1. Hur tråkigt det än är så gör ni rätt i att ta ett sabbatsår.
    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker du har gjort ett mycket klokt beslut för hälsan går före allting. Va nu rädd om dig o ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Längtar redan till revyn nästa år! Massa kramar!! <3

    SvaraRadera
  4. Bra beslut där för allas skull. Ska försöka komma och se er 2015, vore så kul! Men jag hoppas såklart att vi ses mycket innan dess. Kram Elin (o Stoffe)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker ni gör ALLDELES rätt, när det blev beslut om ett sabbatsår på revyn ! Jag vet och förstår hur otroligt mycket tid ni lägger ner där. Du är förståndig ,hälsan är viktigast ! Vila och krya på dig !! (Gör sådant du tycker är roligt) Kram !

    SvaraRadera