torsdag 14 november 2013

Jag (är) läcker...

Vaknade tidigt i morse och det var blött i sängen, jävla katt tänkte jag, har han pissat i sängen!!!  jag for upp som en skållad råtta och upptäckte att jag oxå var blöt. Jag kände plötsligt hur det rann från operationsområdet ( som jag nu mer kallar för ickebröstet) plåstret var överfullt av vätska och när jag tog av det rann det som från en liten kran från dräneringshålet. Snabbt in i duschen och duscha sedan sätta på ett vattenresistent plåster. Efter detta stressiga uppvaknandet var det bara att slänga sängkläderna i maskinen, ge katten lite extra godis ( som ett litet ursäktande för mina elaka tankar) och droppa ner i soffan med en puls som om jag varit på annandagsrea..
Någon timme senare  masar jag mig ur soffan för att äta lite frukost, jag hänger lite tvätt och sedan blir det soffan igen ( denna jäkla infektionen och antibiotikan tar ut sin rätt)
Nu har katten förlåtit mig och han hoppar upp på mig i soffan trampar runt lite och lägger sig sedan på filten över mitt ickebröst...
20 min senare blir det för varmt för honom så han hoppar ner och lägger sig på mattan, jag reser mig för att hämta en kopp the när jag upptäcker att plåstret läcker och filten är rejält blöt!!!
Sigge har "masserat" ut vätska när han trampade runt....   samma procedur med dusch och plåster.
Tror minsann att detta blir en spännande dag!! Ha en bra dag ..

3 kommentarer:

  1. men usch då. stackars dig. Jag skäms för att jag gnäller om min trötthet o lite mer :( Hoppas verkligen att det blir ordning på ditt läckande för du har väl tillräckligt ändå. kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Puh! Ingen trevlig livserfarenhet du haft/har! Men tur att du blev vän med kisse igen!!;-) ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera