lördag 16 november 2013

Snacka om att vara i dålig kondition!!!

Så kom då den dagen  när jag åter skulle  ut med hunden en runda. Jag stoppade fötterna i mina rosa gummistövlar slängde på mig en gammal urblekt jacka ( jo för hemma hos oss på landet behöver man inte matcha) och travade i väg. Efter 3 meter upptäckte jag att jag glömt hunden inne...
Nåja skam den som ger sig, släppte ut hunden och gick upp i skogen.
Det tar ca 2 min att  upp i skogen och där efter promenerade  jag i 10 minuter!! vid detta tillfället var jag på väg att svimma av ansträngning!! tack o lov ringde min mobil och jag satte mig ner på en sten och pratade. Efter samtalet blev jag sittande där på stenen en stund och filosoferade om livet.
Tänk vad skönt livet är när man har en sten att sitta på!

1 kommentar:

  1. Du e för härlig :) Glömt hunden :) När man läser dina inlägg så vill man både skratta o gråta. Härligt med din humor. Ang din kondis så låt det ta sin tid för det e mycket du har gått igenom o kondis försvinner snabbt. Jag har ju inte rökt på mer än 2 månader o va ganska säker på att jag snabbt skulle ha bra kondis (har läst) men herregud vad jag flåsar. Öka dina små promenader för va dag du går ut om det bara blir nån minut så e tt det ett framsteg. :) Jag har lagt till Runkeeper på min mobil o det e faktiskt kul o se hur långt man går. Kram på dig

    SvaraRadera