lördag 9 november 2013

Musik är det bästa..

Kollar på så mycket bättre och inser att musiken verkligen bryter gränser. För mig som är uppväxt med en musikalisk far ( dragspel) och mor påstår att hon kunde spela mandolin när hon var ung, så  är detta i och för sig inte så konstigt. jag kände inte till KEN Ring så mycket innan,  hade nog dömt honom som värsting :-(
Men när jag hör hans låtar tolkas till min musik"smak" så blir jag rörd till tårar. Detta kan i och för sig bero på att jag är en riktig klimakteriekossa just nu.
Jag  börjar även tänka på vad musiken har för substans i mitt liv, när jag är ledsen  så hjälper det mig att gå vidare, när jag är uppjagad så lugnar det ner mig.
Alla mina barn är musikaliska, min man brukar sjunga för mig och om jag råkar trampa katten på svansen får jag genast ett ett C . Det som är sant är att alla människor kan njuta av musik på ett eller annat sätt! Ha en bra kväll <3


3 kommentarer:

  1. va fin du e susanne!!!
    kram camilla

    SvaraRadera
  2. Musiken är nog viktigt för väldigt många!
    Som du skriver kan den både piffa till en och få ner en på joren igen!
    Visste redan en del om Ken Rings liv, men kan tänka mig att många dömt honom på förhand och inte visst ett skit om honom!
    Jag hade kanske gjort som han om jag varit 12, nyligen mist min mamma och av myndigheterna fått veta att det är bättre att stanna i ett land där man inte är uppväxt än att få komma hem till det man känner till!
    Tyvärr är det för lätt att döma!
    Hoppas du får en mindre illamående dag och att solen kommer fram och skiner på dig!
    Kramen
    Chrissie

    SvaraRadera
  3. Musik är livet och tyckte lördagens Så mycket bättre var outstanding! Såg du fjärilen? Fick gåshus över hela kroppen!
    Vad gäller musik så är det helande, kolla detta klippet:

    http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2479917

    Kram Maria Z

    SvaraRadera