tisdag 5 november 2013

Funderingar i November....

Grå och trist ter sig novembermörkret, men för oss Jul lovers är det bara ett förspel inför julen. Vi har redan handlat Julklappar och planerat vilka gardiner som skall upp till ADVENT.
Jo jag håller med om att vi är lite knäppa, men det är  oxå en positiv gen som hjälper oss att se framåt.
Själv  har jag redan satt upp en golvstjärna  i sovrummet. Lite skamsen över att jag startat så tidigt så har jag den bara tänd en LITEN  stund på kvällen. Men  när jag kommer in i sovrummet och ser den lysa blir jag varm i hjärtat. 
Varför är vi så noga med att följa alla NORMER omkring oss? Är det farligt att tänja på gränserna om det inte skadar någon? Hur kan man ha dåligt samvete för en sån här sak men inte i fall man kör för fort?
Inser nu att jag förmodligen hade varit rena guldgruvan för en psykolog ! 
 

2 kommentarer:

  1. njut av din stjärna...
    själv ställer jag fram allt julpynt till 1 advent ..tomtar o allt vad det innebär,tycker det ska va uppe så kort tid så jag vill ha glädje av det.
    säkert många som tycker det är tidigt,men inte jag haha!
    ha en riktigt bra dag!
    kramar camilla

    SvaraRadera
  2. Nej det e så sant att man behöver inte följa saker o ting Gör det som får dig att må bra o bli glad över o strunta i om någon tycker man e knäpp för det finns det säkert nån som tycker :) Jag har slutat bry mig vad folk tycker o tänker för jag gör det som jag vill o har lust till :) Så fortsätt o julpynta :) Kram

    SvaraRadera