onsdag 27 november 2013

Mobilförbud och granrötter

På söndag gäller det, då får man inte smsa, facebooka eller göra något som stjäl uppmärksamheten från sin körning. Nu kan man ju hoppas att vi trafikanter tar denna lite luddiga lagen på allvar. Man undrar ju hur många olyckor som berott på att någon har facebookat?
På sjukfronten är det lite ändring, jag är lite piggare och mår inte så illa längre. Tyvärr är jag svullen över operations området ännu men det skall väl ge med sig närmaste veckorna!
I dag har jag haft några arbetskollegor på fikabesök, det blev mycket prat och skratt. Många gångerna är det dessa oplanerade möten som blir bäst.
Hann med en promenad med hunden oxå , jag borde ha en varningstriangel runt halsen när jag är ute.. först slängde jag en kotte rätt i huvudet på hunden och 3 min senare slog jag en "värmylla" som hette duga (det kan ju bero på att jag gick och kollade min mobil.) Jag tillhör dem som i princip kan snubbla på en fis....
Jag dök rätt ner i löven på stigen och likt en värkbruten akrobat tog jag mig upp igen för att direkt kolla om någon sett nått..
Men skogen stod där så tyst och ingen hade sett det som skett, ibland har man tur!


1 kommentar:

  1. haha du e så jäkla go du o man ser dig framför sig när du gör dina vurpor :)

    SvaraRadera