torsdag 21 november 2013

Brasvärme och bantning..

Råkad kolla i spegeln efter duschen i dag, inte roligt undrade en stund på om jag skall göra något åt det  och kom på något bra!!!! jag kör 2:5 dieten!! ja alltså mellan 2 och 5 på dagen så skall man inte äta något sött!!! smart va?  får nog bli en bok om detta nästa år!
Äsch bantning är ett otyg som föder ångest. Äta mindre och röra sig mer är det rätta enligt mig, och då får jag vänta till våren när kroppen klarar av det. Just nu är jag för nergången enl SSK.
Efter  maten blev det lite soffmaraton och en härlig brasa i kaminen. Julstjärnorna hänger på plats och stakarna står redo, nu  kan advent komma när som helst.

3 kommentarer:

  1. Mysig stämning :) Säger samma att äta rätt o röra sig lite mera ska funka bra när man väl tar tag i det. Jag småäter ännu mera sen jag slutade röka o skyller på det men vet att jag har lite sockerberoende...suck. vet hur jag ser ut o ändå går jag o tar mera choklad så undrar när karaktären ska infinna sig :)

    SvaraRadera
  2. Jag väntar på vinterdagjämningen eller vad det heter........

    SvaraRadera
  3. Haha, den 5:2 dieten hänger jag på! ;)
    Malin på gatan

    SvaraRadera