tisdag 26 november 2013

Tidningskändis och finbesök..

I dag har jag haft "finbesök", ja inte fasen är hon fin i kanten men dock en fin vän. Hon heter Ellinor och bor i Mönsterås, vi har känt varandra i ca 40 år ( hmm ändå är vi inte äldre än 35, tycker vi själva.. jaja matte har aldrig varit mitt starka ämne). Hon kom med en fin tomte och en ljuslykta!
Det blev fika, skratt och gamla minnen. Nästa besökare blev Rasmus och Sara ( Rasmus har ärvt sin mors näsa för fika). Det blev en trevlig förmiddag!
Jag skickade ner min man  för att köpa tidningen på morgonen ( där är en jättefin artikel om mig i Norra Skåne och en lite mindre artikel i Kristianstadsbladet) . Han kom hem en stund  senare med frukost och utan tidning!! Å han som säger att jag är rörig i huvudet!!
Måste säga att jag var stolt över Peter Paulssons reportage i Norra Skåne i dag!!
Hann med en snabb dusch oxå, men när jag stod på toaletten och kollade mig i spegeln kom det en liten tår, mitt sår är svullet och ser ut som en barnrumpa....  Det är fasen inte lätt  att vara "loj å fåfäng"....  Det konstiga är att när man mist sitt bröst så glömmer man hur det såg ut innan, man tänker i stället - å vad jag saknar mina gamla bröst. Sen råkar man se någon gammal semesterbild på sig själv i bikini och minns plötsligt att det enda som var bra med dem var att dom var långa o platta och var bekväma att ligga på när man låg på magen.

3 kommentarer:

  1. Härligt med gamla fina vänner. Ja det e ju så att man tar allt för givet ...tyvärr. du e fin som du är. kram

    SvaraRadera
  2. En jättebra artikel om dig och ditt nuvarande liv. Precis som du är -både skojfrisk och allvarlig i en fin blandning ♥

    SvaraRadera
  3. Skulle saknaden av de "långa och platta" bli för stor så kan du ju alltid ta på dig den fina guldiga bikinin från revyn ;-)
    Skämt å sido, det är svårt att sätta sig in i din situation men jag förstår att det inte är lätt alla dagar, trots din underbara inställning.
    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera