måndag 4 november 2013

Det ljuvliga livet ....

Vaknade i morse med huvudvärk och illamående igen. Troligtvis mina tabletters fel. Det kan även bero på att hunden låg och fes hela natten....
Nåja det ena utesluter väl inte det andra. Efter att jag tagit mig upp ur sängen och in på toaletten vid halv åtta tiden så började sakta även huvudet vakna. Det tog mig ca 30 sekunder att upptäcka att katten spytt på toagolvet och att jag givetvis trampat i eländet. Nu är vi ju i " Thanksgiving" tider så jag försökte vara tacksam för att jag inte halkat omkull och brutit någon kroppsdel..  Nu är jag tacksam för att ingen såg mig hoppa omkring på ett ben med kattspyor under ena foten, vit i ansiktet som ett spöke av illamående svärande som en borstbindare med hemorrojder...
Med en sådan start på dagen borde det vara helt ok att gå tillbaka till sängen och dra täcket över huvudet!! Men life goes on som man säger. Jag klädde på mig, tog på mig sport-bh-n  stoppade i den lilla kudden ( jag kan fortf inte använda min protes pga svullnad)  och tänkte i mitt stilla sinne - detta blir en  lååång dag! 

6 kommentarer:

  1. Du måste lära dig lägga ut på fejjan när du gör ett nytt inlägg, moster! ;). /Katarina

    SvaraRadera
  2. ...å andra sidan - efter en sån start på dagen, kan fortsättningen (nästan) bara bli bättre :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket uppvaknande ...minns så väl när jag yrade upp för att släppa ut en ylande hund ..men det va för sent. .trampade i hunnamög som kröp upp mellan tårna. .tvi fasen. .:)

    SvaraRadera
  4. Oj fy..vilket uppvaknande. ..minns själv när jag yrade upp för att släppa ut en ylande hund. .men det va för sent. .trampade i hunnamög som kröp upp mellan tårna. .tvi fasen.

    SvaraRadera
  5. Va fasen kan inget bli redigt för. ..först ingenting sen dubbelt. .o ingen signatur. .haha /ansi

    SvaraRadera
  6. Skall få en kurs i blogging denna ell nästa vecka :-)

    SvaraRadera