torsdag 28 november 2013

Klänningar och julbord...

Under min sjukskrivning har jag försökt att hålla hjärnan igång ( det lilla jag har) bland annat har jag skrivit sketcher, skrivit en barnbok , bakat och lagat mat jag aldrig förr gjort, och dessutom har jag sytt lite  barnklänningar för att slå ihjäl tiden. Det går inte fort och dom är absolut inte felfria men jag hoppas att dom som skall få dem tycker att dom är ok.
Eftermiddagen i dag gick åt att försöka planera kvällens julbordsbesök, det vill till lite planering när man närmar sig 50 och dessutom bara har ett bröst!
Jag letade fram min "lilla" sminkväska och började spackla, sedan blev det hårvård en liten stund och till sist kläder, jag lovar det är skit svårt att hitta något till denna kroppen!! liten och "stacktjock" och efter min bröstoperation har jag bara A-kupa men är ju fortfarande kraftig å vet ni hur svårt det är att hitta en Bh som passar då??
Just nu är det helt kört då jag fortfarande är svullen över operationsområdet så jag kan inte ha någon bh alls. Fick leta upp ett gammalt linne och fästa en liten kudde som skyddade.
Nåja jag kom i väg och blev bjuden på ett fint julbord på Broby Gästis! Trevligt att träffa alla arbetskamrater och andra som jobbar inom kommunen.
Med andra ord så blev detta en härlig dag.


2 kommentarer:

  1. Strunt samma vad du hade på dig eller du inte hade på dig för du e säkert fin ändå o huvudsaken att du hade trevlig :) Låter ju kanon detta med en barnbok :) Du e ju hur duktig som helst o sen en annan kan ju inte ens rimma på det lättaste ordet :) Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag hade lite svårt att få det att gå ihop, att det är svårare att planera ett julbord när man bara har ett bröst, men när jag läste vidare så förstod jag...... Hmmm, trögdjur...Ha det bra <3

    SvaraRadera