söndag 1 december 2013

Adventsfirande och julskyltning..

var det första advent igen, morgonen startades med pannkaksfrukost med grädde och hemmagjord björnbärssylt. Det är något visst med advent i alla fall, jag har nästan samma förväntningar nu som när jag var liten. Jag tillhör ju dem som älskar julen! helst om det är mycket folk här hemma. Som tur är har min man inte heller något emot att ha gäster.
På fm gick jag en sväng i skogen för att samla ihop lite småsaker att ha i min adventsljusstake, eftersom det blåst rejält här sista dygnet så hittar man alltid lite nerfallna grenar, kottar mm.
Det blev en skön skogspromenad med  hunden, det var ju 9 grader varmt i dag så det kändes mer som en höstdag än första advent.
På eftermiddagen körde vi till Broby för att gå en sväng på julskyltningen, - det räcker med en "vanlig" jacka, sa min man det är ju varmt ute. ( Å varför i hela världen lyssnade jag på honom när det gäller kläd råd). Jag tog på mig en "vanlig" tunn jacka och åkte iväg.
Om jag hade stannat upp en stund och tänkt mig för så hade jag kommit ihåg att jag ALDRIG varit på någon julskyltning utan att frysa!!!
Så blev det även denna gången... traditionerna håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Nä. Man ska nog aldrig lyssna på det andra könets klädråd!;-)
    Jasså ni var i Broby. Var ni på kulturhuset, månne? Hade varit kul att ses.... Härligt med en kott-insamlings-promenad. Så mysigt har jag inte hunnit med att fixa till advent!;-) Men jag är löjligt glad att den här tiden nu är inne. För ljus, pynt osv.! Jag skrev också ett inlägg om det.... http://ninahsblog.blogspot.se/ Kram från Nina

    SvaraRadera
  2. Hann inte in överallt då jag frös och ville hem till djuren. Men jag är glad över att jag orkade gå en liten runda. Kram

    SvaraRadera