fredag 6 december 2013

Konferens med stormstyrka..

Denna dagen var jag inbjuden som gästtalare på en konferens om ett projekt som pågått i ca 1,5 år. Projektet heter DISA ( Diagnos i samarbete) och går i kort ut på att man har ett team med personer från vården, försäkringskassan, föreningen Fenix som samverkar kring patienter med olika cancerdiagnoser.
Detta har varit helt fantastiskt för min egen personliga del, jag har haft en kontakt med en sjuksköterska som stöttat mig i alla lägen. Hon och min försäkringskassehandläggare ( försök säga det fort ett par gånger i rad) har möjliggjort rehabilitering på ett bra sätt och visat mig allt som vården har att erbjuda. Nu är projektet snart färdigt och jag hoppas att det kommer att få fortsätta i framtiden, och jag hoppas framförallt på att det startar i alla våra Kommuner/Landsting!.
Hela dagen har varit intressant ( men super jobbigt för huvudet ), Körningen in till Kristianstad var en historia i sig själv, vinden tog tag i min lilla bil vid flera tillfällen och det slutade med att jag likt en 80 årig gubbe med hatt satt och höll krampaktigt i ratten med näsan framme i rutan. När jag närmade mig stan körde jag endast i 80 ( på en 90 väg! = dödsstraff enligt min man) det slutade med att tom bussen körde om mig!!
Hemresan blev dock lite bättre även om vinden fortfarande var stark.

1 kommentar:

  1. Jag sitter o skrattar för mig själv när jag läser för jag kan se dig framför mig haha du e för go :)

    SvaraRadera