onsdag 4 december 2013

Täckviftning och julpynt...

Jag har aldrig idrottat, inte tränat inför någon tävling eller något mästerskap. Mitt liv har bestått av annat som uppfyllt mitt hjärta, familj, vänner, musik och framför allt teater. Och inför en föreställning tränar vi lika hårt som en idrottsman inför en tävling, det ligger månader av planering och
framför varje framträdande.
Men har har jag plötsligt fått upprättelse!! jag har snart svart bälte i täckviftning!!!
Mina nattliga svallningar blir fler och fler, jag vaknar upp flera gånger per natt och det känns som jag fastnat i en finsk bastu. Jag förstår inte dem som kallar det för flickbrus , för det första var det längesedan jag var en flicka och för det andra är det inte något brus, utan mer som en värmeexplosion!
Nä jag skulle vilja kalla det för KEX... ( kvinnoexplosion) !!
Tänk om någon forskare kunde komma hur man tog till vara på den energin och värmen!! Jag svär på att vi kunde sänka våra el kostnader med hälften!!!
Det hade väl ändå genererat i ett litet Nobelpris!!!
Nåja, trött som en "skurlase" är jag nu men  det får bli lite julpyntande i dag. Ha en bra dag alla där ute!
träning

5 kommentarer:

  1. Ja du de här svettningarna e lite jobbiga. Av med paltorna o sen på med dom igen. Jag jobbar ju i butk o nöär man står i kassan o känner värmesvallningen så man har imma på glasögonen o svetten rinner i nackahåret :) Har du fått detta nu sen du opererades eller ? kram

    SvaraRadera
  2. Läste svaret på min fråga när jag läste ditt förra inlägg.

    SvaraRadera
  3. Jaha nu vet du hur jag har det........Fast jag önskar att du hade sluppit det redan nu och först upplevt det om en 10 år till. Sköt om dig syster <3

    SvaraRadera
  4. Gukliga Susanne! Tänk att ett rekord ligger på lut!!!! Men du- minns att konkurrensen är hård i det "loppet"!!!!;-) ♥

    SvaraRadera
  5. Nä... men... "gulliga"!!!;-)

    SvaraRadera