söndag 29 december 2013

Shopping och sjukhusbesök...

Efter en skön JUL  med fullrulle så lade sig lugnet i huset och jag började återgå i "normala" spår igen. Men på fredagskvällen kom mannen i huset med förslag på att vi skulle följa med våra vänner till Gekås för lite shopping på lördagen.
Ja varför inte tänkte jag, det är ju kul att shoppa och jag får motion samtidigt. Vi körde iväg på fm och det var inte så mycket folk där denna dagen. Gubbarna satt  i sportbaren och vi damer letade efter det perfekta fyndet , jo för i Ullared kan man hitta fynd som ingen annanstans.
En gång för många  år sedan köpte jag ett par joggingbyxor med "två rövar"... 
Ja det vill säga det var 2 bakstycken som sytts  ihop. Jag märkte inte det förrän jag kom hem :-)
Nåja denna gången blev det inte så mycket handlat, några tröjor och lite hushållsartiklar .

dag blev det besök på sjukhuset för att hälsa på mamma som gått och trillat. Hon är som tur  av ett segt virke och har sin humor kvar. Jag och Henke kom dit och efter 5 min hade Henke sett sin "gamla" pojklagstränare komma linkande i korridoren,
Han sa - jag skall bara  se om jag hittar honom och säga HEJ. Å vips så försvann han, Freddie dök upp några minuter senare för att hälsa på mormor men Henke var försvunnen...
Efter 40 minuter gick jag runt på avdelningen och letade  efter honom ( jag menar barn som försvinner på sjukhuset har man hört talas om men karlar i 40 års åldern!!)
Efter 10 min hittade jag  honom sittandes i en matsal tillsammans med några han kände drickandes kaffe !
Ja det är då förväl att det inte bara är jag som är översocial i vår familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar