måndag 2 december 2013

Reflektioner och huvudvärk...

Varit på möte i dag på mitt arbete, mycket intensivt men oxå trevligt. Jag märker dock tydligt av att hjärnan inte är med som förr ( å den var inte särskilt aktiv på den tiden heller)..
Jag undrar om det är cancern, biverkningar av medicinen eller efterdyningar / reflektioner av allt ihop som gör att hjärnan känns som mos efter en timme?
Jag blir trött snabbt och har svårt att fokusera men det blir säkert bättre så småningom ( annars tycker jag synd om mina nära och kära).
Medicinerna ger även mer och mer svallningar , speciellt om nätterna. Säger som innan tur att medicinerna finns, synd att man behöver använda dem.
Jag har funderat mycket denna sista tiden på hur vårt samhälle är uppbyggt när man blir sjuk en längre tid. Om jag hade kunnat bestämma efter hur jag mår så skulle jag börjat arbeta lite och sakta öka det , men nu är jag snart på dag 180 och efter det är det slut med ersättning från försäkringskassan. Ja det är faktiskt inte dom som satt reglerna utan vår regering.
Så när man nu skall rösta nästa gång kanske man skall kolla upp lite var dom olika partierna står i såna här frågor.
Man känner sig stressad och orolig och detta påverkar ju läkningen negativt. Huvudvärken är en ständig följeslagare nu mer.

2 kommentarer:

  1. Är fan inte klok att man inte får va sjuk så länge man behöver vara det...
    Håller med du... Sådana här frågor är skitviktiga inför ett val...
    Att känna stress för att börja jobba igen när man inte är okej är inte mänskligt!!!!!
    Va rädd om dig!!!!
    Kramen ♥♥♥
    // Chrissie

    SvaraRadera
  2. Säger som förre talaren...helt jäkla vansinnigt detta systemet. Ja det e sant att det kan vi tacka dem som röstat fram dem. Kram

    SvaraRadera