söndag 15 december 2013

Julstädning och prestationsångest...

Jag är väldigt  förundrad över att många av oss fortfarande  2013 håller på med julstädning!! Vi sätter upp värderingar som är svåra att leva upp till, vi försöker försvara oss med att - jag gör det bara för min egen skull, eller -jag städar BARA  ordentligt en gång om året..
Är vi då bra förebilder för våra barn? Vad gör det om inte köksskåpen är städade till jul? Varför kan man inte i stället städa dem på sommaren när kvällarna är ljusa och man har mer ork?
Dom flesta människorna jobbar  dessutom heltid till skillnad mot vad man gjorde i början av seklet när julstädningen nog var som störst.
Jag  kommer inte att städa mer än vanligt! jag vet att det blir JUL ändå! Jag vill vara pigg till jul så mina nära och kära känner sig välkomna!
Jag kanske städar något köksskåp eller någon garderob efter jul i mellandagarna när man är ledig... nää förresten jag skiter nog i det oxå....
LIVET  kan vara så mycket kortare  än vi tror och inte fasen vill jag lägga onödig tid på tråkiga saker!
Statusen på min hälsa är för närvarande lite underlig, koncentrationssvårigheter som ger onödiga effekter
( glömmer tider, namn, mm)  huvudvärk, vätskeansamling i operations området, magproblem, lätt feber från dag till dag.
Men det blir säkert BÄTTRE så småningom.

1 kommentar:

  1. Shit va UNDERBART att läsa att fler är och tänker precis som jag!!!! =)
    Kramen
    / Chrissie

    SvaraRadera