tisdag 31 december 2013

Happy new year.....

Ett år har gått, ett år med mycket elände men även med en del glädje. Vi kan i dom flesta fallen välja hur vi vill bemöta saker som händer runt oss. Mitt val är att inte låta mig knäckas av sorgerna som verkar överskölja mig och min familj just nu.
Min mamma har opererats för lårbensfraktur, operationen gick bra men hon är mycket förvirrad. 
Jag vet inte ens om hon känner igen oss.
Jag försöker fokusera på att hon dom sista dagarna innan operationen fick träffa dom flesta barn och barnbarn. Och givetvis hoppas jag att hon kommer att bli klar i huvudet igen.
Jag tänker på alla er vänner som finns omkring mig, även dem som inte är så fysiska men som finns där för att stötta på olika sätt. Om alla hade tänkt lite mer på varandra än på sig själva hade världen varit en bättre plats.
Jag är tacksam för alla positiva hälsningar jag fått detta året. Min mammas sambo Valter sa alltid
 - det är farligt att leva, man kan dö... Så rätt han hade, tag vara på livet här och nu och ställ inte högre krav på dig själv eller din omgivning än dom klarar av.
Gott Nytt År till er alla hoppas nästa år blir lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar