fredag 20 december 2013

Soffläge och planering..

Nu börjar ofta den riktiga julstressen för många, skinkor skall kokas, fisken skall lutas och klappjakten är i full gång. Innan om åren har denna tiden varit viktig för mig, jag älskar att springa på stan och planera inför julfester. Detta året säger kroppen att jag skall vila så mycket jag kan.
Jag begav mig in till stan ( Kristianstad för er som undrar) häromdagen för att uträtta lite ärenden. Plötsligt såg jag julshoppandet i en helt annan nyans, stressade otrevliga människor som tycker att det är ok att tränga sig! Har jag blivit vuxen? har mina rosa julsolglasögon försvunnit? Jag gjorde hälften av mina ärenden sedan tänkte jag - äsch det blir jul ändå.
Jag tog mina inköp gick sakta tillbaka till bilen och kom på mig själv nynnandes på Santa Claus is coming to town. Då insåg jag att julstämningen beror på hur jag mår i själen. Och om jag får lust skall jag njuta av att göra julgodis i min nya gryta.

1 kommentar:

  1. Nu trillade en tår på min kind när jag läste detta för det e så sant. Som nu detta du har råkat ut för så tror jag eller e ganska säker på att man värderar andra saker i livet än o stimma runt o handla o o en massa annat som ska göras. Det e längesedan som jag slog ner på tempot faktiskt o nu när man ser elände på nära håll så tänker man till lite. Du e för go :) kram o nynna på :)

    SvaraRadera