torsdag 5 december 2013

Ljusslingor och huvudbry...

Stormen Sven är på väg in och jag funderar på varför det känns som det kommer fler och fler stormar ? Eller är det så att vi uppmärksammar dem mer med namngivning och allt.
Jag kan inte minnas att det stormade så mycket när jag var liten ( typ på 1800 talet) men det kanske var så att man i stället koncentrerade sig på andra saker?
Nåja här hemma har det hängts upp en fin ljusslinga, jag jobbade hårt med att spika upp fanskapet!
hittade ingen hammare så jag fick ta en trä knubb från kubbspelet att slå med.
Jag satte i kontakten och den lyste så vackert... i ca 1 timme!!!!!
Sedan dess har den varit helt död!Vet inte om jag skall lägga någon tolkning i detta. Det blir till att handla en ny slinga.
Just nu är jag inne i en "downperiod" , jag börjar så smått komma tillbaka efter sommarens sjukdomar. Men huvudet följer inte med, jag missar /glömmer saker hela tiden. Även saker jag tycker är roliga!
Jag antar att det är nu utmaningen börjar,

1 kommentar:

  1. Ljusslingor o elektriska adventsstakar brukar bli ett huvudbry..... I år har vi faktiskt lyckats få ut ljus ur alltihop- peppar, peppar..... ;-)
    I övrigt känner jag mycket väl igen mig! De senaste veckorna har varit ett enda kaos! Jag har glömt allt som glömmas kan! Och "brakade ihop" helt i förra veckan och fick vara hemma några dagar.... för att sen på måndagen råka ut för det du kanske läst om på fb.... Far det omkring en extra bacill, måntro?????? Nå.... Kram på dig. söta, söta Susanne!! Vi kämpar på!!! Du mest!!!! Du är så otroligt stark!!!!! Millioner kramar till dig!!!

    SvaraRadera