onsdag 11 december 2013

Synsätt och grannsämja....

En alldeles vanlig dag blev denna dagen, lite arbete, lite skoj, lite julplanering. Rasse och Sara kom hit och lånade gummistövlar... dom skulle hugga gran. Nu e jag lite orolig för att han skall använda mina stövlar som julgransfot eftersom han plötsligt börjat tycka att allt är svindyrt!! ( blir ofta så när dom skaffar eget bo :-) )
Hade en liten flicka på besök som skulle till ögonläkaren i morgon för att kolla synen, - ser du dåligt ? frågade Henke. - Nä sa flickan, inte i dag men kanske i morgon....
På Facebook skrev jag en liten rad om att jag precis gjort och ätit ost och baconpaj och att jag var sugen på kaka till efterrätt. En timme senare ringer min ena granne Helena på och ger mig hembakade finpepparkakor!!! vilken omtanke!!
Och i kväll har jag ju HF ( henke fritt) eftersom det är fotbollskväll , här skall njutas!
Jag har ju som sagt ännu inte mött en kalori som jag inte tyckt om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar