måndag 9 december 2013

Längtan och julbestyr..

Det är grått och trist just nu, den utlovade "vargvintern" lyser med sin frånvaro än så länge. Här hemma börjar reslusten göra sig påmind , känslan av att åka ett par timmar så vips är man i ett land med sol och bad.
Vi har rest en del runt medelhavet och vår absoluta favorit är Kreta, den Grekiska övärlden är som prozac för hela kroppen.
Dessutom är grekerna ett mycket trevligt  folk! nu drog jag alla över en kam.. där finns säkert rötägg där oxå men dom har vi sluppit på våra resor.
Och maten!!! den är suverän!! aldrig har väl solmogna tomater och solmogen gul lök smakat så sött som i en grekisk sallad på Kreta!!
Nåja just nu måste jag försöka koncentrera mig på julbestyren , Själv har jag haft "smygpremiär" på att klä en gran, Jo för jag har alltid älskat granar och vill helst ha en på ovanvåningen, en i tv:rummet nere och en  liten i köket. Men härom året fick min man nog av att jag aldrig kommer ihåg att vattna granen där uppe så han sa - nu får du ta in en gran i huset i fortsättningen!!
Jag tänkte att det är bäst att göra som han sa för jag vet ju hur jobbigt det är med alla barren. Så förra året blev det bara en gran. I år kom jag på en lysande ide, jag köpte en plastgran till ovanvåningen!!! Ja så jäkla smart är jag! I dag när min man var borta så satte jag ihop den och i bara farten så råkade jag klä den oxå!!
Nu är ju frågan hur  jag "gömmer" en stor  färdigklädd gran för min man???
Jag kanske skall ta på den min brudklänning?
Nä jag får väl ta ett par kvällars suckande och ojande det är det ju faktiskt värt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar