onsdag 1 januari 2014

Jaha... 2014 å vad gör vi med det året?

Nu har vi åter startat ett nytt år, vi firade som vanligt ensamma hemma liggandes på vars en soffa i matkoma... hunden låg och fes så där surt som bara hundar kan göra efter att man gett dem lite av den gamla julmaten, katten kröp upp på magen på husse och försökte förgäves hålla sig kvar på den något rundade kulan som växt till sig under julen.
När klockan slog tolv hade mannen oxå somnat, jag tänkte i mitt stilla sinne vad härligt att bara få vara.
Jag funderade under en kort stund om jag detta året skulle ge något nyårslöfte, kanske motionera mer, äta sundare, vara snällare. Men nä jag bestämde mig för att jag inte skulle kolla hålla ett sådant löfte längre än man kan hålla i en hel isbit.
Så det kanske är bättre att lova sig själv att inse sina begränsningar.
Jag fortsätter detta året som dom flesta andra åren jag levt, äta gott, ta mina långpromenader när orken finnes, vara snäll i första hand mot mig själv och för dom som förtjänar det.
Fortsätta säga dom obehagliga sanningarna som jag har som (o) vana att göra.
Jag skall oxå skriva manus till 2015 års revy och framför allt så skall jag försöka ha så jävla roligt jag kan!

2 kommentarer:

  1. F*n va gött och höra att du fortsätter vara du!
    Underbart!!!
    God fortsättning!!!
    Kramen
    Chrissie

    SvaraRadera
  2. Härligt o läsa att du ska fortsätta vara du :) så man kan få sig ett gott skratt när man läser dina inlägg. Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Kramen

    SvaraRadera