måndag 13 januari 2014

Kyla och vinterpäls...

Så var det måndag igen, huvudet värker mer eller mindre var dag.Undrar om det är biverkningar på medicinen eller "normal" reaktion efter sommarens stress med operationer mm.
Förmodligen en kombination av bägge. Rör ihop "köddarna med morötterna" just nu, kläder ut och in, olika färg på strumpor, tappar namn och ord. Försöker dock vara praktisk och t:ex plocka fram kläderna dagen innan, packa middagsmaten kvällen innan, tyvärr kan man inte förbereda sin arbetssituation när man arbetar med människor.
Nåja det kunde varit värre, jag försöker leva så vanligt som möjligt. Det innebär
1:  Hundpromenader.
2: Shopping ( ja mat i alla fall).
 3: vinprovning på helgen ( äsch, jag köper samma jäkla vin var gång, svagt  sött bubbelvin...)
 4: Övertala gubben att han skall städa.
5: Njuta av här och nu..
Tyvärr finns det mindre roliga vardagssaker att ta itu med oxå, en sån är pälsvården på vår otroligt pälsömma collie.Så fort han ser en borste gömmer han sig och när jag borstar honom lägger han sig ner för att jag inte skall kunna komma till.
Men jag är för det mesta envisast av oss så även i helgen.....
Egentligen borde jag nog tagit tillvara på pälsen och tovat/ stickat en skön poncho :-)  det får kanske bli till våren då vi brukar raka av honom all päls ( han blir inte vacker och pungen blir VÄLDIGT framträdande, men han är överlycklig och får en jäkla energi).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar