måndag 27 januari 2014

Förkylning och hungerskänslor...

Hade så mycket planerat denna helgen men det sket sig då en förkylning satte stopp för planerna.
Nu är jag ju inte dödssjuk men jag har inte varit så här förkyld på många år. Nyser en gång i minuten.
Har prövat självmedicinering med whisky, värme, honung, the, tabletter och glass, inte fasen har nått av det hjälpt  men möjligen glömde jag bort lite hur sjuk jag var....
Här ligger man nu ömsom frusen och ömsom varm, alvedonen tar ner febern för ett par timmar sen stiger den igen. Det riktigt sjuka i det hela är att jag är konstant hungrig/sugen på mat även när jag är sjuk!! måste va några hjärnceller som försvunnit genom åren. Jag ligger där i soffan och drömmer om stekt fläsk med löksås, söndagsstek med gräddsås ja till och med efter ärtsoppa!
Men inte fasen orkar jag laga någon mat, därför stoppar jag i mig det som finns hemma, kex, mackor, fil, frukt. Inte undra på att man ser ut som en Michelingubbe, speciellt nu på vintern när man är blek..
Jag skulle ringt till Micke o grattat honom på födelsedagen men det fick bli ett mess då jag knappt orkar prata.
 Å ja.. Henke är glad över min tystnad ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar