lördag 4 januari 2014

Gråmulet och trist

För första julen på länge så åkte inte granen ut på nyårsdagen, den står fortfarande fastbunden i fönsterkarmen som om det var den sista julen någonsin.Katten verkar ha gett upp hoppet om att få ner fler kulor och håller i stället till i fönstren för att hålla utkik på vad som händer där ute. Själv har  jag har en känsla av att om snön skulle få för sig att komma så känns det liksom som jul igen om julsakerna är kvar... alternativet är att plocka bort allt och få upp vårgardiner och ljusa färger, problemet är att jag är så jäkla fäst vid alla mina stjärnor i fönstrena. Det känns så skönt att det alltid finns ljus i närheten när man är hemma.

Igår träffade vi några av våra revyvänner, vi åt och drack gott och skrattade hela kvällen.
Jag hann även med ett besök på sjukhuset för att hälsa på mamma.
Det hade varit en vårdplanering om henne men tyvärr var inte vi närmast anhöriga inbjudna.
I dag skall Frida och Rasmus dit och hälsa på henne.
Statusen på min egen hälsa är sådär, tröttheten är som sagt på väg bort,( nu är det mer en normal trötthet ) men huvudet vill inte komma igång. Nu har jag väl aldrig använts så där väldans många hjärnceller men inte ens dom gamla vanliga verkar vakna upp. Jag har koncentrationssvårigheter, minnet är dåligt och jag har problem med att räkna.
Det är frustrerande som satan.
Jag försöker "träna" på min koncentration, jag har börjat spela wordfeud (och är nog sämst i världen på detta) jag virkar när jag kan ( efter ett par masker är huvudet tomt). Så i denna takten blir nog min poncho färdig sådär våren 2016..
Men det kunde varit värre :-)

4 kommentarer:

  1. Kasst att ni inte fick va med på planeringen! Är mamma kanske lite snurrig, kan dom ju köra över henne hur lätt som helst! Ogillas!! =)

    Skönt att höra att den "normala" tröttheten kommer och den jobbiga försvinner!!!

    Korsord (så om det är barnkorsord) är väldigt bra träning för minnet! Kanske något att testa!!!

    Din poncho kommer att bli jättefin, närhelst den blir klar! Fina färger du valt! =)

    Julstjärnornas sken är magiskt! Gjorde lite ont att ta ner dom, men jag har andra lampor som lyser i fönsterna resten av året, så det är bara att vänja sig vid det skenet istället...

    Hoppas oxå på snö.. Inte för att få julstämningen som uteblev, men för jag är trött på det här graudasket! =(

    Va rädd om sig!
    Kramen
    Chrissie

    SvaraRadera
  2. Kan vara så att mamma inte ville ha barnen med på vårdplaneringen, det är inte helt ovanligt och det måste vården respektera. Tycker jag att man ska fråga vårdgivaren om.

    SvaraRadera
  3. Det är kul med "evighetsarbeten". Då har man alltid något att göra när trisstheten kommer över en. Så länge man orkar. Målet är inte alltid viktigast- men vägen dit!;-) Fast jag tror att din poncho kommer att bli underbar! När den än blir färdig!;-)
    Men.... fick ni inte delta i vårdplaneringen om din mor???? Hm.....
    Jag vill också ha ljus i fönster o ute så länge det går. Men någon snö vill jag inte ha!!!!!
    Kramar till dig i massor! Ta det lugnt och tillåt dig att vila!!!!!!! ♥

    SvaraRadera
  4. PS Ljuvlig rosbild du har som "omslagsbild"/header!

    SvaraRadera