torsdag 9 januari 2014

Skratt och minnen ....

Jag sitter här och tänker på hur många "kloka" ord man fått med sig genom åren. - sätt inte dig i barngungan för då fastnar du.. Var ett bevingat ord från mor. 
Bada aldrig när du precis ätit för då får man kramp!! 
Jag har ätit så det stått bullar ut ur öronen ( jo för när jag var liten åt man alltid bullar vid sjön/ havet) och badat direkt efteråt och Aldrig fått kramp! Möjligen blev man lite skitnödig och fick springa ut i skogen en sväng.
Min pappas favorituttryck till mig var - önska i ena näven och skit i den andra och se var du får mest ...
Som vuxen gav jag oxå mina barn bevingade ord ( oftast utan att tänka mig för ) det resulterade i att en av sönerna i 2 klass skulle berätta för fröken om vilka ordspråk föräldrarna använde hemma, sonen räckte upp handen och sa - mamma säger lita aldrig på dom kristna.. 
Ja vad ska man säga, 

2 kommentarer:

  1. Ja, jag minns när jag satte dig i barngungan på Prästängen i Osby och fick hämta hjälp för att få ut dig..........

    SvaraRadera
  2. Haha... konstigt att jag blivit som jag är ;-)

    SvaraRadera