lördag 11 januari 2014

Myspys och spel....

Har LÅNAT mitt bonusbarnbarn en natt för lite myspys. Vi HAR dansat, kollat film, lagat mat OCH i dag lärde jag henne att spela FIA med knuff ( jo så djärv är jag :-) ) Vi hann oxå med en LITEN tripp till Hässleholm för LITE shopping.
Som tur är så är GILLAR hon att "vila" lite EFTER  middagen, ja vi låg alltså och KOLLADE på Barbar den lilla elefanten.
Vi hann även med att duscha HUNDEN till hans stora förskräckelse, han har en ful OVANA att han alltid skall skaka av ALLT vattnet  i hallen och ALDRIG i duschen! så det är EN jäkla process att duscha honom. Det blir ALLTID storstädning samtidigt.
Apprå på storstädning skulle det VERKLIGEN behövas här hemma,  men jag har INTE haft lust till det. Bonusbarnbarnet vill ALLTID  dammsuga när hon kommer så då HJÄLPS vi åt med detta , denna gången VILLE hon även dammtorka , jag lagade mat men hon fick en fuktig TRASA och gick runt i huset och torkade lite HÄR och där. Efter en stund kom hon IN till mig i köket, i sin kupade hand hade hon NÅGRA små smulor - å vad du är duktig sa jag, - ja sa HON det har jag lärt mig av KARIN på dagis :-)
Å vad skönt att dagispersonalen ÄNTLIGEN  insett att det är LIKA bra att lära sig städa som att spela pedagogiska spel :-).



1 kommentar:

  1. Se på livet med barnens ögon och/eller dela aktiviteter med dem gör klart livet roligare!! Kramar från Nina ♥

    SvaraRadera