tisdag 21 januari 2014

Blommor och vin....

Kylan tränger sig in i märgen trots att termometern bara visar på - 4.
Denna dagen har inte varit till min fördel, försov mig för i morse efter att jag glömt ställa klockan. Snabbduschade och på med en svart skjorta, tyvärr hade inte  min rollon torkat.... bytte till en svart tröja och upptäckte när jag tog på jackan att jag hade ett stort hål i den... som tur är så har vi inga större klädkoder på mitt arbete...
Väl på arbetet mindes jag att kjolen jag tagit på mig är lite för stor ( jo konstigt nog) så jag fick gå och dra upp den hela dagen. Jag hade tyvärr glömt matlådan på diskbänken när jag sprang runt och letade efter bilnycklarna.. Emellanåt önskar jag att jag  inte varit så "hejalös".
Efter jobbet skulle jag handla, (givetvis hade jag glömt min handlarlista) och när jag stod i kön så stod jag och kollade på alla veckotidningarna vid disken och konstaterade att samtliga bar rubriken GÅ NER I VIKT DIN FETA GRIS!! nja nu stod det kanske inte bokstavligen så men budskapet var det samma. Man skall detoxa, 5:2:a, viktväkta, soppbanta ja listan är lång.
Där står man , blek och trött med ett par "volanger" ( bilringar) runt midjan och får dåligt samvete för att man äter gott, men inte fan har man dåligt samvete för att man skräpar ner i naturen eller släpper ut en massa onödiga avgaser ( ja bilen alltså) och förstör jorden för sina avkommor. Tänk vad massmedia är duktiga på att manipulera oss!!
Men istället för att köpa tidningarna så gick jag bort till blomsteraffären och köpte lite blommor till mig själv som plåster på såren. På kvällen unnade jag mig ett litet glas vin och tänkte att livet kan va rätt gott ändå


2 kommentarer:

  1. Javisst kan man bli påverkad av allt tidningar skriver men va fasen alla kan inte se ut som modeller o faktiskt nu sen jag flyttade så har jag tappat några kilo o har slutat tänka på godis o de där jäkla ciggen...eller jag tänker mindre på det. Ja du gjorde rätt som unnade dig det på kvällen o de vackra blommorna. kram

    SvaraRadera