lördag 25 januari 2014

Utekväll och vilodag..

Igår blev det ett trevligt besök på Brobygästis, vi åt pulled pork med tillbehör, lyssnade på duktiga trubadurerna Lukas och Filip Fridlund (så duktiga och musikaliska killar) samt spelade en musik quiz ( som vi vann!!) . Kan tyvärr inte ta åt mig äran men jag lever ju ihop med ett levande lexikon. Pidde och Fia drog oxå sina strå till stacken så vi vann på en utslagsfråga. 

Det är tyvärr inte så ofta man går på pub längre, man borde göra det för att träffa lite folk och inte bli för jäkla insnöad. Tur att man har vänner som hjälper en att komma ut ibland.
Minns min egen uppväxt då huset ofta var fullt av vänner och annat löst folk :-) . Då var det dansställena som hägrade, i Osby hade vi Grottebacken. Ett dansställe som låg utanför byn i en helt underbar omgivning. Min bästa vän Annika bodde bredvid och vi smög ofta runt i parken speciellt om Wizex var där och övade. 

Dagen i dag började med att jag vaknade med en katt över halva ansiktet, Sigge är otroligt kelen speciellt på morgonen har man riktig otur kan man slå upp sina små blå och stirra rätt in i en kattröv... Jo jag håller med det är lite äckligt men thats life. 
Denna kvällen planerar jag att ligga framför kaminen och gnälla över min jäkla förkylning, som plåster på såret skall jag övertala Henka att göra våfflor med sylt och grädde. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar