onsdag 29 januari 2014

Snökaos och spritkonsumtion...

Snön virvlar runt i hela kommunen ( ja i resten av sverige oxå tror jag). Att ta sig till jobbet i dag var en pers. Visst är jag lite extra försiktig när det är snömodd och halt, ja kanske till och med lite kärring varning på mig men varför i hela friden måste vissa bilister trycka plattan i botten och köra om i en jäkla hastighet? Har dom inte sett statestiken på antal döda människor som kört för fort och fått sladd?
Nu låter jag verkligen som en gamal "kärring" men det bjuder jag på :-)
Annars är jag hyfsat kry igen efter helgens förkylning, är i alla fall feberfri. Skulle behövt lite  mer energi bara.
Man kan ju undra var den blivit av ;-) 
Aldrig har väl önskan om att få resa bort någon vecka till solen varit större än nu! men jag får väl ligga framför brasan med solglasögon och paraplydrink i helgen och drömma mig bort.. kan ju ta på hunden ett par badbyxor och om jag sedan kisar ser han ut som en liten italienare...
Måste säga att detta vädret har gjort mig till en "alkis" ( i vanliga fall dricker jag bara cider eller vitt sött vin,) jag har försökt bota min förkylning med allt möjligt och det bästa verkade vara äggtoddy med kokhett vatten och konjak. Jag svettades 30 minuter efter att ha druckit den och dagen efter var jag feberfri!! Säger som min Far alltid sa - med god tro och stora skor kan man gå på vatten :-)

2 kommentarer:

  1. Ja puh så svårt det var att ta sig fram idag!!
    Gott att din förkylning släppt (...något?....)! För att uppnå så´na mål är förstås alla "huskurer" tillåtna!! ;-) ♥

    SvaraRadera