måndag 6 januari 2014

Priset för att ha roligt är .....

Igår hade jag en mycket trevlig dag, det började med lite shopping på Väla tillsammans med minnen, sonen och svärdottern. Vi shoppade och skrattade, dessutom träffade vi lite "gamla" vänner där. Man blir lika glad över att man har personer i sin närhet som sprider glädje när helst man träffas!!
väl hemma fick det bli en timmes "gubbavila" på soffan.
När vilan var över njöt jag av lugnet här hemma, ingen stress, inga krav, bara tv:ns ljud hördes i hela huset.
Givetvis borde jag nöjt mig med detta, men någonstans gick tankarna till att det var dans i folketspark nere i byn, nu är jag ju inte någon dansant människa, man skulle nog kunna säga att jag är född med två vänsterfötter. Men jag älskar att träffa folk och prata.
Senaste 7 månaderna har det inte varit mycket med den varan, jag försökte övertala mannen att vi skulle ta oss dit men han ville mycket hellre ligga hemma och kolla på tv:n. men jag kan skjutsa ner dig och hämta dig sa han. Hm.. man  vill ju inte gå dit ensam precis så jag slängde ut en fråga på facebook och vipps så fick jag ett positivt svar från en snäll vännina!
Vi träffades lite innan sedan åkte vi ner för att lyssna på Wizex och för att träffa folk.
Dansen var i fullgång när vi kom, det var upptaget vid alla borden så för att slippa att stå i "fyndhörnan" så travade vi in i köket till personalen. Det är ju ganska konstigt men det är i köket allt roligt händer :-)
Det är dessutom alltid lika underbart att höra på duktiga musiker/ sångare som verkligen spelar live. Oavsett vilken musik det är så är det fantastiskt att lyssna på proffs!
Nåja kvällen blev mycket trevlig, jag träffade många "gamla" vänner , tyvärr hann jag inte prata med dem alla.
Väl hemma igen på natten slängde jag av mig kläderna och hoppade in i duschen, efter att ha traggat sönder mannens öron med alla berättelserna om hur kul det hade varit så dök jag ner i sängen vid två tiden.
När morgonen nalkades var huvudet tungt, jag masade mig upp och skulle klä på mig, då upptäckte jag att mitt "bröst" var borta!!!
Jag började fundera på var fasen jag kunnat göra av det, hur kan man supa bort ett bröst??  ( ja eller protes i detta fallet).
Efter någon halvtimmes letande fann jag det under sängen... kattfan hade lekt med det.
Vad drar jag då för slutsats av detta? jo ta vara på alla chanser till att ha roligt och mister du ett bröst så kolla under sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar