onsdag 15 januari 2014

Hästtrött och gnällig..

Ibland är det svårt att motivera sig till saker, då får man försöka "go with the flow". Just nu är jag trött som en björn i ide, huvudvärken vill inte släppa så jag "lever" på värktabletter hela dagarna för att orka med. Jag har dåligt samvete för att jag inte fungerar som innan och för att jag skulle vilja ha ork nog att hjälpa mina nära och kära. Jag är glad att jag ändå har förmågan att prata om det och även skratta åt eländet vissa dagar. Men vissa dagar blir jag ledsen när jag rört ihop saker som får konsekvenser för andra. Då kommer tårarna när jag är ensam.
Härom dagen var jag på bröstcentrum och provade ut en ny protes samt protesbh. jag är tyvärr inte riktigt bekväm med protes. Jag tycker att dom är konstiga, det känns lite som om man hade en jävla pepparkaksdeg i bh:n. Men själva utprovningen var ok, där var 2 jätte trevliga sjuksköterskor som hjälpte till och verkligen tog sig tid för att det skulle bli bra.
Jag använder bara proteserna i nödfall, vid andra tidpunkter kan man hitta dem överallt i hemmet, typ som brevtyngd, stressboll, och även ibland som stöd för surfplattan....
Jag har tagit kontakt med FENIX som är en enhet för personer med olika cancerdiagnoser, jag har så många frågor som hunnit i fatt mig nu i "efterhand".
Det är tur att dom finns och synd att dom behövs.... Fuck cancer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar