söndag 19 januari 2014

Barn och barnbarn....

I dag har jag varit på Ikea igen...  Var där häromdagen men vimsig som jag är så glömde jag hälften.
Som tur är har jag snälla barn så Rasmus körde mig. 
Vi körde även inom mor som opererat  benet och är på korttidsboende. 
Tänk vad bra att det finns människor som väljer att arbeta med gamla människor.  
För oss anhöriga känns det skönt att veta att hon trivs. 
Tänk vad viktigt det är att fylla livet med glädje och kärlek medan vi kan, för rätt vad det är så är man gammal och glömsk. 
Hoppas man får leva länge och att man får möjlighet att ge glädje till andra oxå.
Just nu brottas jag med tanken att jag skulle behöva börja träna min kropp, jo givetvis gå ner en massa oxå men mest för att hålla kroppen skadefri så länge som möjligt. Problemet är att jag inte tycker att det är kul.. och om jag inte tycker det så är det nästan omöjligt att övertala mig själv! Man kan rent av säga att jag aldrig lyssnar på mig själv ( tack o lov ,för fy vad trött jag hade varit då).
Jag har testat mycket,Thai chi  ( trevligt men jag hade svårt med att hålla det långsamma tempot som det går ut på, jag var alltid klar långt före dom andra!!) Zumba ( var skitkul men ryggen höll inte) Kettelbells ( ja dumt att pröva när diskarna är dåliga) Yoga ( var så stel att jag inte ens kunde göra viloövningen!!! så "läraren" föreslog att jag skulle gå hem och stretcha och komma tillbaka senare....
Nä jag får nog fortsätta med mina promenader, det är ju bättre än att sitta still.


4 kommentarer:

  1. Ridning...........

    SvaraRadera
  2. Prövat många år men ramlade av ganska ofta så det var inte heller bra för ryggen.

    SvaraRadera
  3. Dina två härliga anhöriga!! Kram till dom!!
    Och sen har vi dig själv!!!!! Kram till dig!!
    Hm.... Träning...... Kettelbells eller vad det hette har jag ingen aning om vad det är.... Thai o Yoga kan man väl idka parallellt med annat (....mer "rörligt" program....) ? Gott för själen!
    Men..... nu ska jag inte "prata bort"....;-) . Jag tänker börja på gym nu under våren. Vi (med begränsningar!;-)....) kanske ska prova tillsammans?! ;-) (Jag ska åka månd em.....om det går att ordna.....)

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kan jag inte ge dig tips på träning, då jag tycker det är sketa gött att ligga och glo i soffan på ledig tid!
    Är väldigt granntjöck (enligt mig själv), och så länge jag rör mig mycket på jobbet och i trädgården/snöskottning, får det va så med träningen...
    Jisses så glad jag blev att se lilla moderlivet ditt på bild! Och röga gör hon ännu!!!
    Saknar när vi tog en cigg ihop vid planket vid tomtgränsen här och traggade skit! =)
    Kram på dig!
    // Chrissie

    SvaraRadera