fredag 28 februari 2014

Fåfänga är ditt namn kvinna...

När man var ung räckte det med att borsta håret och tänderna innan man skulle ha en partykväll, nu är det nästan så armén får rycka in! Det skall rakas och vaxas, håret skall färgas och klippas, ögonbrynen skall ansas och naglarna förlängas...
Detta mina vänner är bara början! eftersom man inte hållit kroppen tränad så gäller det även att kränga på sig håll in och pushup kläder tills man är blå i huvudet och skulle man mot förmodan råka släppa en liten mandel så kommer den ändå inte ut förrän på kvällen när man klär av sig rustningen...
Förstår fortfarande inte varför det inte ingår ett kilo vapenfett till dessa tvångskläder.
Nåja tittar man tillbaka i tiden så har vi kvinnor mer eller mindre alltid offrat vår bekvämlighet för skönhetens skull. Men det verkar ju inte precis som vi utvecklats så mycket sedan dess!!
Å när man precis fått på sig allt så upptäcker man att bröstprotesen fortfarande ligger som stöd under surfplattan och det är bara till att börja om igen!! Inte konstigt att man drar sig för att gå ut!!
Nu är jag ju inte mer fåfäng än att jag åker till affären utan både smink och  med smutsigt hår, men jag är i alla fall så pass fåfäng att jag då och då vill känna att jag är lite fin (även om det mesta är fejkat )
det är ungefär som när dom som värnar om miljön kör med gamla bensindrivna bilar, man vet att det är fel men man fuskar lite.
Nu kan man ju tycka att vi kvinnor borde bojkotta alla dessa "tvångs" saker men jag tycker faktiskt på allvar att det är roligt med smink, kläder och skor! Jag har alltid tyckt att det är viktigt att lyfta fram att det är alla kvinnors rätt att få använda sig av smink, fina kläder mm inte bara dom som är fotomodellsnygga.
Jag står för att jag gillar det och till dem som inte gör det säger jag bara att det är tur att alla är olika annars hade puzzlet blivit svårt att lägga :-)

1 kommentar:

  1. Heja på, det är ett sådant nöje att läsa dina betraktelser!

    SvaraRadera