onsdag 5 februari 2014

Nära och kära..

Igår sken solen lite på oss och genast vaknade kroppen till liv, ja liv o liv .. Ögonen tårades av det starka solskenet , fötterna halkade runt på den våta isgatan. Men det luktade i alla fall lite vår!!  Tänk vad naturen spelar stor roll i våra liv!! Det är där jag hämtar kraft, där kan man vila huvudet  och öronen. Skyller inte på att andra är traggiga är fullt medveten att jag själv är min värsta fiende ;-)  men jag trivs oxå med att umgås med mig själv. Just nu är jag inte så kul kanske men det går väl över.
Jag är glad över mina nära och kära som finns där och stöttar! I dag kom Rasmus med fina tulpaner och en present! Härom dagen kom Freddie med en trevlig överraskning och i lördags blev jag fin i håret tack vare Frida.
Tänker på alla dem som inte har några nära och kära i närheten, folk som fått fly från sina länder och lämna allt. Tänk er själva om ni skulle fly till ett land där ni inte förstod dom sociala koderna!!
Visst finns det invandrare som är kriminella och idioter men jag känner nog fler svenskar som skulle vinna den titeln!
Nåja vi lär så länge vi lever, jag försöker lära mig att tänka på mig själv och inte lägga ner energi på det jag inte kan påverka, det är skit svårt!!!! Jag blir så fruktansvärt irriterad av orättvisor.
Antar att det är ett släktdrag från min käre far.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar