söndag 9 februari 2014

Bilar och förvirring...

Just nu är det lite vår i luften men vis av ålderdom så vet man att det kommer att komma många bakslag innan man får värme och riktig vår. Under tiden får man försöka få dagarna att gå lite fortare med olika knep. Vissa dagar blir det promenader där snön nu försvunnit, ibland blir det tv tittande framför brasan och ibland drömmer man sig bort i framtidsdrömmar eller minns man saker man gjort.
Häromdagen blev jag påmind om en av mina framfarter, jag hade blivit tillsagd av chefen att köpa in lite förstahjälpen material. Snabbt och lätt tog jag kommunens lilla röda bil ( har ingen aning om vad det var för ras på den, men den var stor som en tvålkopp). 
Jag körde upp till apoteket och gick in, väl där inne frågade dem efter vårt kundnummer, jag fick ringa chefen som konstaterade att vi inte hade något sådant. Handla för dina egna pengar så får du det som utlägg senare sa chefen. Givetvis hade jag glömt plånboken hemma ( för detta var en sån dag...). Då får du köra till kommunen kvittera ut pengar köpa plåster mm sedan köra till mig (chefen) och få ett intyg påskrivet köra tillbaka till ekonomiavdelningen och lämna kvittot.. Ja ni hör ju skälva hur rörigt det blev! Jag gjorde som jag blev tillsagd. När jag kom ut från apoteket andra gången så var jag stressad, jag hoppade in i bilen konstaterade att - vem fan har satt en honungsburk i framsätet? stack in nyckeln men kunde inte starta.. plötsligt rycktes dörren upp - vad gör du i min bil?? sa en irriterad man utanför bilen.....
Jag kunde inte hålla mig utan började skratta - oj jag har en likadan bil sa jag jag måste tagit fel. 
jag hoppade ur mannens bil gick med huvudet högt bort till "min" bil. Konstaterade undertiden att mannens bil hade 4 dörrar , min hade 2... det var inte samma ras på dem men dom var i alla fall röda!!
Mannen log inte en enda gång å jag hann tänka - vilken tur att man är född med humor annars hade man skämts ihjäl...

3 kommentarer:

  1. Du är så underhållande kära namne! Hälsa gossen så mycket från mig, längesen jag stötte på honom!

    SvaraRadera
  2. Jag vet vem du brås på syster.....

    SvaraRadera