söndag 2 februari 2014

Dop o vänskap..


Vi har varit på dop i helgen hos våra goda vänner, jag fick äran att sjunga i kyrkan jag var förkyld och hes men eftersom jag hade turen att ha med en duktig gitarrist tror jag inte någon tänkte så mycket på det.
Vi fick en trevlig kväll med mycket god mat. Det var ett glatt gäng och jag skrattade gott hela kvällen. Dom stunderna är goda för själen.
Själv har jag många funderingar på att gå ur svenska kyrkan, i första hand eftersom vi har präster i vår kommun som är homofober och kvinnoprästmotståndare.
Funderar på det där med självkänsla just nu, hur får man en bra självkänsla?
Jag antar att folk som går bak ryggen på en har en dålig självkänsla och att dom på så sätt försöker bygga upp en falsk trygghet.
Man kan ju även säga  - du är inte helt värdelös, du kan fortfarande användas som avskräckande exempel. :-)
I dag blir det ett litet sjukhusbesök för att göra en CT skalle. har ju haft huvudvärk sedan i oktober och den blir värre så lika bra att kolla upp det, tydligen har dom börjat med helgmottagning.
Lägger ut en selfie i brist på nya  foton..





2 kommentarer:

  1. Bra foto! Lycka till på röntgen idag. Svenska Kyrkan är en sammanslutning av människor med olika åsikter. Det är bättre att stanna kvar för att påverka med sina egna åsikter än att lämna allt åt dem med fördomar, dem som vi faktiskt inte vill ha kvar. Kram syrran <3

    SvaraRadera
  2. Fasen va fin du är på kortet!! =)
    Hoppas röntgen visar bra grajjor!!!
    Håller med syrran din när det gäller Svenska Kyrkan. Går alla ur, så kan dom spela fritt med alla sina konstiga åsikter!
    Mailar dig en sak på FB...
    Kramen
    Chrissie

    SvaraRadera