måndag 17 februari 2014

Vårkänslor och köttfärslimpa..

Så hände det sig en blåsig februaridag att solen tittade in på snabbvisit. Å med ens vaknade hoppet om sol och vår. Man kan ju undra i fall människor som bor där det är övervägande sol är gladare än oss i norden, eller behöver man gråa kalla dagar för att uppskatta solen?
Nåja det som göms i snö....  Pirat hade gjort lite lämningar efter att han inte vågat gå utanför tomten ett par gånger då det varit halt på vägen. Så det blev lite "gräsmattestädning".
Det blev en  runda i skogen oxå med hunden ( jo för nu är det inte halt längre..).
Jag hann även laga lite middag i dag, köttfärslimpa stod på matsedeln i dag.
Just nu är orken inte så stor och framförallt inte konstant! man får liksom ta till vara på den när den kommer. Men jag försöker lära mig att lyssna på min kropp och se vilka önskemål den har. Sista tiden har den haft väldigt lite behov av att städa och hålla i ordning och väldigt mycket behov av att krypa upp i soffan med datorn i knät och kolla på lite olika antiksajter.
Inte så att jag behöver mer "pjuck", men jag gillar gamla saker! Ja det gör min man oxå ( jag är 10 år äldre än honom nämligen) men han vet inte riktigt om det ( jo han vet ju att jag är äldre men han vet inte om att han även gillar gamla saker ;-)   )-
Var gång jag kommer hem med något pjuck så suckar han, gammalt mög kallar ha det! Men så plötsligt fick han lite pjuck efter sin morfar som gick bort för ett år sedan å då skulle detta stå framme och visas upp!
Jojo ibland är det roligt med gamla saker :-)


1 kommentar: