tisdag 4 mars 2014

Visst gör det ont när knoppar brista...

Egentligen är denna årstiden en av dom bästa, precis innan våren kommer på riktigt när man liksom går och längtar så innerligt efter sol och värme. När den sedan kommer så hinner man inte riktigt njuta innan man tar den för givet.
När man är ute och promenerar hör man fåglarna som nu börjat sjunga sina kärleks serenader, man ser framför sig en lång varm vår som sedan slutar i en underbar sommar. Borta är minnena av regnfyllda moln som seglar upp på himlen var enda jäkla helg när man bestämt sig för uteaktiviteter.
Borta är oxå minnena av torra gulbrända gräsmattor och vattningsförbud. Tänk vad vi människor är underbart dumma!! vi har oftast förmågan att minnas det positiva.
Själv älskar jag att planera och plantera på våren och nu mer så brukar jag tom lyckas med några odlingsprojekt! I år måste jag fixa nya odlingsbänkar och plocka bort den gamla. Många av mina vänner är fantastiska trädgårdsmänniskor som jag ser upp till, framförallt så försöker jag lära mig lite av allt dom kan.
Ninas-garden tankar är en Lydias gröna fingrar är några av mina inspiratörer !
Jag försöker oxå ta mig ut i naturen varje dag för att se vad som är på gång

Denna knoppen piggade upp mig i dag. 
Här är Pirat framför snapphaneeken på Wanås gods

1 kommentar:

  1. Du har rätt! Den här "längtanstiden" är härlig!!
    Tackar så hemskt mycket att få fungera som lite "odlingsinspiratör"!!! ;-
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera