torsdag 6 mars 2014

Plantering och kåtslag...

Nu är den på gång!! ja våren alltså. Märks på många saker men speciellt på att vi åter drabbats av kåtslag här på fläderstigen... Ja hunden alltså! Vi kemkastrerade honom för ca 8 månader sedan och det har varit lugnt sedan dess men nu är det nog över.
Han tom slutar att äta när det finns löptikar i närheten. Ja visst fan har man varit sugen på lite sänggympa då och då men aldrig att man har slutat äta pga det!!! Nä och ju äldre man blir ju viktigare är maten ;-)

Försökte komma igång med att promenera mina "lång" rundor igen denna veckan men det slutade som vanligt med värk i höfter och rygg. Trots att jag har bra dämpade skor och trots att jag ökat successivt ! Jag vet ju att mina diskar är kassa men man hade ju hoppats på att man i alla fall skulle kunna gå lite mer ett par gånger i veckan!
Tillråga på allt så blir biverkningarna från mina antiöstrogentabletter ständigt värre... nu har jag svallningar även dagtid. Vid nästa läkarbesök skall jag be om en remiss till akupunktur!
Nåja jag försöker tänka positivt, bra att medicinen finns , synd att man behöver den.
Som jag skrivit innan har jag lite tufft just nu med stressreaktion efter min cancer ( livet hinner liksom ifatt en) samt stressigt på arbetet med nya arbetsplatser ( en ny arbetsplats varje dag i veckan) ingen bra kombination kan jag säga.
Men det skall säkert bli bra så småningom .

Jag har som jag skrivit innan börjat fundera lite på att ta tag i min trädgård,  antar att det har med åldern eller medicinen att göra ;-)
Jag läser trädgårdsböcker och funderar på vad jag kan göra själv, tror att jag skall låna hit min "granne" och arbetskamrat Anna som är duktig på att planera och plantera.
Hon har det där extra seendet som jag saknar, behöver liksom lite hjälp med vad och hur allt skall utföras.
Minns ett år för många år sedan då jag planterade frö i glädjerus, tyvärr kunde jag inte skilja på ogräs och växter så det resulterade i att jag hade ett trädgårdsland med världens finaste ogräs!!
Ett annat år hann jag inte ens få fröerna i marken för då hade min yngste son Rasmus och min kompis Annikas flicka (Stina) öppnat alla fröpåsarna och strött allihop i en salig röra i trädgårdslandet....
- nu har vi hjälpt dig att plantera mamma sa Rasmus stolt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar