måndag 31 mars 2014

Glädje och sorg ...

😙Vårvädret har lagt sig över göinge,  folk klipper buskar och påtar i jorden i kvarteret som aldrig förr. Själv tar jag lite i taget, trädgårdsarbete varvas med vila i en lite lagom dos.
I dag blev det ett besök hos veterinären i Vesslarp för att kemkastrera Pirat. Hoppas det verkar snabbt.
Denna dagen kan man ju inte låta bli att reflektera över det hemska som händer i sportsammanhang i vårt land. Tyvärr kan jag inte säga att jag är förvånad, jag har länge ifrågasatt hur i hela friden vi kan tillåta att vuxna människor står och skriker könsord till varandra utan att någon reagerar???
Hur fan skulle det se ut om vi gjorde så i resten av samhället? om Anders Borg skall presentera budgeten i riksdagen så sitter väl inte folk och skriker - det går en hora på linjen???
Eller när man går in på banken så står inte någon och skriker - vi skall döda era barn!!!
Men precis detta gör vuxna människor på fotbollsmatcher runt om i landet, givetvis inte alla men själv tycker jag att det är precis lika illa att man stöttar dem som håller på genom att tillåta det!!!
Att heja på sitt lag måste väl inte betyda att man skall förnedra dem andra lagen?? Jag är ledsen men jag fattar inte detta!
Nu går jag ut i trädgården och njuter av lugnet, där kan man hämta kraft så man orkar med vardagen. 


1 kommentar:

  1. Ja- ack och ve om fotbollsvåldet!
    Men härligt när det gäller vårnjutning!
    Kram från Nina ♥

    SvaraRadera