måndag 7 april 2014

Motion i slottsmiljö ..

Jag har den stora förmånen att bo nära skogen och nära många fina stigar och grusvägar, jag är av naturen rätt lat i alla fall när det kommer till motion. Jag sitter hellre och sjunger eller skriver på någon sketch än att gå ut och motionera. Men om man nu måste göra det så går jag hellre en sväng i skogen med hunden än att gå in på något gym och svettas. Så har det nu oxå blivit, jag har börjat gå med stavar!!
Bara detta att lära sig att inte snubbla över dem har tagit sin lilla tid men nu verkar det gå på rätt håll, det är definitivt inte så att jag längtar ut att gå nä jag får övertala mig själv ganska mycket och ibland måste jag muta mig själv lite oxå. Jag har insett att jag inte är lätt att leva med ;-)
Nåja jag promenerar med mina stavar ett par gånger i veckan nu, så om ni ser en liten lönnfet kärring med zebramönstrade Grazyna byxor ( min mans uttryck) så är det bara jag som tvingat ut mig själv.
Tanken bakom är däremot ganska enkel, förutom det faktum att jag är tjock så har jag ju dålig /svag rygg och jag inbillar mig att jag kanske stärker den med  stavgång.
I dag gick rundan runt Wanås slott , denna rundan är en av favoriterna, naturen och omgivningen är helt underbar. Ibland har man dessutom turen att träffa någon man känner så flabben oxå får motion.

1 kommentar: