måndag 21 april 2014

Humor och minnen...

Så var denna påsken till ända, funderade en liten stund på varför vi firar påsk men allt jag minns från  religionskunskapen i skolan var - så skapade Gud jorden och gav den till sin enfaldiga son och på sjunde dagen skall man vila ....
Som sagt, religion är inte min grej.
Denna påsken har tillbringats i trädgården, vi har haft 18 grader varmt så det har varit helt underbart. Ja förutom pollenallergin som gör en både trött och sliten.
Hälsade på min gamla mor på "hemmet" här om dagen tillsammans med min dotter och mitt bonusbarnbarn, vi satt där ute och njöt av solen när mamma plötsligt skulle göra ett försök till att skämta ( har aldrig varit hennes grej)  - där borta brukar jag se granna karlar ! sa mor.
- där borta ligger ju kyrkogården sa jag där är dom ju döda allihop sa jag men en död karl är ju en lydig karl ;-) . Dä skrattade mamma så hon höll på att trilla av stolen.

Mamma har alltid varit rejält dålig på att berätta roliga historier,men  jag minns en av dem som faktiskt blev roligare när hon berättade den. Det var på den tiden när det var fult att vara gay och det fanns
 " bastuklubbar" i Stockholm för gaykarlarna det var oxå tiden då Aids kom i focus (själv trodde jag att bastuklubbar var finnar som träffades för att basta... ) Nåja historien i sitt ursprung gick så här.
En skåning kommer in på en bastuklubb ( gaybar) och kollar på gästerna som sitter och käkar
. -Jasså här aids dä  säger han på bredaste skånskan.
Men min mor berättade den så här.
Det var en skånsk bonde som kom till Stockholm och gick in på ett sånt där ställe, ja där karlar gillar karlar, och så sa han - här sitter ni och äter!!

Jo då varje gång hon berättade denna skrattade hon medans alla andra satt och kliade sig i huvudet och undrade var poängen blivit av.
Nu skall jag göra som mina djur, ta en liten vilopaus även om det inte är söndag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar