tisdag 15 april 2014

Påskfeja och pest....



Nu börjar påsken närma sig med stora steg, själv firar jag inte det mer än att jag äter lite mer.  Det där med påskstädning, påskgardiner, påskpynt mm är jag inte så mycket för. Men för dem som orkar och gillar att pynta är det ju trevligt! Själv är jag inne i min stavgångsträning just nu, måste faktiskt erkänna att det känns riktigt bra när man väl har motionerat en runda. Ja alltså jag får fortfarande tvinga ut mig men så länge jag inte har ont i ryggen eller höfterna så känns det bra.
I dag fick jag sällskap på rundan av en dam som går minst 6 km om dagen, hon visade mig en ny runda på 6,4 km i dag. Jag gjorde det dessutom på bästa tiden ever!!!
Ofta startar jag mina rundor med att gå över "pestkyrkogården" som ligger bredvid där jag bor, var gång jag går där far tankarna omkring, hur var det på den tiden? vilka är begravda här? det finns många minnesstenar som till viss del liknar runstenar fast utan text. Jag skulle gärna vilja veta mer om denna kyrkogården så om någon vet något så hör gärna av er!
Påskhelgen kommer nog att tillägnas trädgården och cykeln. Skall försöka få ut cykeln som står begravd under presenningar, sladdar, filtar mm. Hoppas att den inte har punktering såg nämligen att hjulet stod på "sock".
Det verkar ju som en bra idé att börja cykla lite då vi som bor i denna byn har svårt att ta oss här i från, dom har nämligen dragit in bussar så nu mer är det ett helt företag att ta sig på vissa håll. Känns som det kan bli en sketch om det till nästa revysäsong.


3 kommentarer: