måndag 28 april 2014

Sittproblem och trädgårdsvaktning...


Min eviga stavgång blir tuffare och tuffare  allt efter som pollensäsongen framlider, igår gav jag mig dessutom ut på en "vanvettscykeltur" .. jag har inte cyklat på ett år och börjar direkt med 2 mil! visserligen hade jag bestämt mig för att det fick ta hur lång tid som helst och jag stannade och vilade ett par ggr men ändå.
Akterpatiet känns idag som en utbankad kycklingfilé!!! Snacka om pocherad marulk..... i will say no more....
Minns när min käre far en gång på 70 talet skulle cykla hem från en fest och slog en "värmylla" han föll av cykeln men lyckades på något mirakulöst sätt rädda en 37:a som han hade i handen ( jo på den tiden hade man 37:or eller "knatting" som den oxå kallades). Detta blev sedan en berättelse som vandrade runt i vänskapskretsen i många år.
I dag blir det trädgårdsvaktning för hela slanten, jo vakta trädgården är viktigt!! det göres bäst i en solstol med en isvatten bredvid. Gärna med en liten glass i halvtid...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar