torsdag 1 maj 2014

Nässelplockning med förhinder ....

Så fortskrider våren och så även pollensäsongen. I dag var jag ute och promenerade med mina stavar och Pirat, efter ett par km så hade jag ont i mitt bröst ( har fått en stor öm knuta i bröstet) jag tog stavarna i ena handen och höll om bröstet med andra, förmodligen gick jag i tankar för när jag tittade upp låg där ett äldre par och plockade nässlor i bredvid stigen. I samma stund går Pirat bort och pissar rätt över nässlorna....
Hoppas dom inte kände igen oss... i så fall kommer det att gå många skumma rykten dom närmaste månaderna.
Valborgsmässoafton firades i goda vänners lag . God mat och trevligt sällskap gjorde kvällen härlig. Har minnen från mina barndoms Valborgsfirande från Osby, man gick alltid ner till sjön och kollade på bålet. Som jag minns det var det alltid svinkallt ibland med lite snöblask virvlande runt huvudet. När man sedan blev lite äldre och fick vara ute lite senare så hade man ibland korv med sig och grillade när alla människor hade gått hem.

Dom närmaste dagarna hade jag planerat tillbringa i trädgården, gärna i solstolen med ett glas rosé i handen.. men vädret är inte riktigt lika bra som för några dagar sedan  så vi får väl se hur det blir med det. Visserligen så kan man kan ju lika gärna sitta i solstolen med en filt och en kopp varm choklad med mintu i , man är väl flexibel eller hur!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar