tisdag 27 maj 2014

Sommaren är nära....

Sista veckorna har varit fyllda av glädje och känslosvallningar. I helgen gifte sig min äldste son  med sin Mikaela och dom valde att vigas på en helt magisk plats på Eriksbergs naturreservat.
Hela dagen blev ett minne för livet för oss alla, vi började med vigsel på soliga klippor alldeles invid havet. Jag kunde givetvis inte hålla tårarna borta och tänkte för mig själv att Freddie i många lägen påminner om min bortgångna far .
Sedan blev det middag på säteriet, en fantastisk blandning av olika sorters viltkött som fullkomligt smälte i munnen!
Efter maten gick vi en trappa ner till spa avdelningen, här kunde vi njuta av utsikten över "savannen" med alla djuren och några av oss badade även i bubbelpoolen.

Vädret sista veckan har varit fantastiskt och jag har njutit av att pyssla lite i trädgården, jagoch några av mina arbetskollegor  var i Kristianstad och gick ett lopp med våra brukare, det blev en jättetrevlig kväll i tivoliparken.
Veckan avslutades på ett underbart sätt, fina blommor från Frida och Rasmus och sedan kom Freddie och Mikaela och bjöd på middag på Broby gästis.
Nu håller jag tummarna på att resten av sommaren rullar på i samma goda anda, förra sommaren försvann ju i ett nafs i cancerns tecken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar