måndag 5 maj 2014

Huvudet på skaft eller skaftet på huvudet?

I vår släkt är vi högljudda, pratglada och  oftast positiva. Några av oss är dessutom lite klumpiga
( spiller och snubblar mycket) vi kan bli lite "to mutch" ibland. Men vi är ju skapta såna så nån jäkla mening med det finns det väl. Vi har oxå en förmåga att prata innan vi tänker ( i sanningens namn så är det inte alltid vi tänker efteråt heller, men det finns så många andra som gör det ät oss)
Det vi där emot är väldigt bra på är att bjuda på oss själva! Som när Frida kom hem och sa - visste ni att  Cajsa Bergqvist  har blivit Somalier???  ( det tog en stund innan jag fattade att det var sommelier hon blivit).


Eller när syrran tyckte att hennes gräsklippare klippte dåligt och hon bestämde sig för att lämna in den på lagning. - var har du knivarna då? sa reparatören. - Knivarna ?frågade syrran inte vet jag....
Vi andra förstod snabbt att hon säkert tappat knivarna och inte märkt något...  man kan ju trampa ner gräset om man går fram och tillbaka tillräckligt mycket :-)
Själv har jag gjort massor med tabbar, som när jag åkte till veterinären med hunden för han luktade så illa. Jag trodde det var urininfektion men det visade sig vara vanlig "flens"... hm... betala 350 kr för att veta att hunden har flens kändes sådär...

1 kommentar:

  1. Mm, det händer saker när vi är med. Minns när jag slarvade bort guldfiskarna i Akutmottagningens kafferum......

    SvaraRadera