fredag 18 april 2014

Påsktuppar på rymmen...

Tänk vad livet rullar på fort, i dag när jag var ute och promenerade tänkte jag på pappa, för många år sedan var jag hemma hos honom och hälsade på vid påsk. Vi hade inte planerat att träffas men som vanligt gjorde an det bästa av situationen och fixad fram några helt ljuvliga räkmackor till oss. Jag minns inte hela receptet men det var vispad grädde, majonäs, hackade räkor, hackat kokt ägg och lite salt o curry i dem  i alla fall.
Han var fantastiskt duktig på att " koka soppa på en spik".
Det känns tomt nu när han är borta, så många saker man ville frågat.
Nåja det är tur att man har vänner och internet ;-)
Denna helgen skall jag tillbringa i  trädgården. Det blir till att luka stensättningen och ösa ogräsättika på.
Får nog sätta lite potatis i min pallkrage oxå. Längtar tills jag kan sätta ut allt jag för sått inne men det får vänta några veckor till.
Min kondis börjar bli lite bättre men nu är det lite tufft med allt pollen, jag var ute en runda i dag med stavarna och mitt ute i skogen fick jag se ett stengärde fullt med påsktuppar, stentroll och annat exotiskt "pjuck" . Borde satt dit ett kort av mig själv i bikini, påminner ju numer mest om Frankensteins monster med alla ärr efter diverse operationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar